Magazynowanie i transport energii

1. Baterie – z ideą do przyszłości!
W jaki sposób jest magazynowana energia w akumulatorach? Co to jest katoda, anoda i elektrolit? Na czym polega przewodnictwo jonowe i do czego ono służy? Jakie są podstawowe parametry akumulatorów?

2. Ogniwa paliwowe
Czy można otrzymywać energię z paliw (np. metanolu albo wodoru) bez wybuchowego spalania, jak to ma miejsce w silnikach spalinowych? Czy da się zmaienić energię chemiczną od razu na elektryczną? Czy takie silniki zanieczyszczają nasze środowisko?

3. Wynalazki Tesli
Kim był Nikola Tesla? Jak działają jego wynalazki? Czy przesyłanie energii elektrycznej po kablu jest jedynym sposobem przekazywania energii?

4. Pojazdy na prąd
Czy ryczący i zatruwający środowisko silnik elektryczny naprawdę jest taki fajny? A może malutki, zwinny pojazd zasilany energią elektryczną stanie się bardziej tredny niż olbrzmi, nieporęczny w mieście SUV? Może sam chcesz się przekonać? A czy da się przejechać 100 km za kilka złotych? A może da się przejechać 607 km/1 litrze paliwa? Shell-Eco Marathon, czyli sposoby wykorzystania różnych źródeł w napędach samochodów. Co wiesz o oszczędnej jeździe autem?

5. Ciekawe ile energii człowiek wytwarza jadąc na rowerze?
Każdy uczestnik wystawy będzie miał możliwość sprawdzenia swoich sił na specjalnym rowerku, połączonym z hamownią. Eksperyment będzie polegał na zmierzeniu mocy jaką wytworzy dany zawodnik. Będzie można zobaczyć na wykresie przebiegi mocy w funkcji czasu i inne ciekawe wnioski.

6. Czy można przejechać 607 km na 1 litrze paliwa?
Przyjdź i zobacz jak w czasach, gdzie koszt benzyny „zbija z nóg” konsumenta, można zaoszczędzić i przy okazji pomóc w ochronie środowiska. Na początku historii motoryzacji karoserie pojazdów przyjmowały dowolne kształty. Poszycie miało spełniać ówcześnie głównie role estetyczne. W dzisiejszych czasach dzięki rozwojowi nauki, poprzez zmianę kształtu, samochód może dużo zyskać. „Badanie Aerodynamiki Pojazdów”, które jest owocem badań wywodzących się z przemysłu lotniczego, wpływa na zmniejszenie oporów samochodu, oszczędność energii i zmniejszenie spalania paliwa.
Podczas wystawy Studenckiego Koła Aerodynamik Pojazdów odwiedzający będzie mógł poznać konstrukcje opływowych kształtów i podstawy aerodynamiki. Olejowy Tunel Aerodynamiczny pomoże w rzeczywistym pokazaniu problemu.
Oszczędność w masie konstrukcji pojazdów to kolejny czynnik, który wpływa na zmniejszenie spalania paliwa. Studenci przedstawią słuchaczom nowoczesne lekkie i bardzo wytrzymałe materiały konstrukcyjne. Przedstawią ich zalety, ale i wady, z których każdy konstruktor musi sobie zdawać sprawe.
SKAP przedstawi również inne czynniki wpływające na efekt „Kropelki” podczas wystawy w Gmachu Fizyki.

Możliwość komentowania jest wyłączona.